خبرهای داغ:
امامزاده علي اصغر(ع) روستاي زرآباد الموت شهرستان قزوين، يكي از معروف ترين بقاع متبركه استان مي باشد که در بخش الموت شرقی در روستای عالم پرور و خوش آب و هوای زرآباد و در مجاورت دریاچه اوان واقع گردیده است.
کد خبر: ۹۵۸۷۷۴۶
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱

قزوین_ به گزارش بسیج، امامزاده علي اصغر(ع) روستاي زرآباد الموت شهرستان قزوين، يكي از معروف ترين بقاع متبركه استان مي باشد که در ۸۰ کیلومتری قزوین در بخش الموت شرقی در روستای عالم پرور و خوش آب و هوای زرآباد و درياچه اوان واقع گردیده است.

امامزاده علی اصغر(ع) يكي از نوادگان حضرت موسي بن جعفر (ع) مي باشد و يكي از معروف ترين بقاع متبركه استان مي باشد که در ۸۰ کیلومتری قزوین در بخش الموت شرقی در روستای عالم پرور و خوش آب و هوای زرآباد و چند كيلومتري اين روستا در ياچه اوان معروف واقع گردیده است.

 به علت هاي مورد ذكر منطقه اي گردشگري جهت توريست هاي داخلي و خارجي مي باشد. اين بقعه متبركه داراي امكانات رفاهي بسيار خوب مي باشد، از جمله آنها زائر سراي اين بقعه كه بااعتباري بالغ بر۴۰۰ ميليون تومان به بهره برداري رسیده و محوطه بزرگ باحجره هاي زياد جهت زائرين محترم و مسجد در كنار بقعه و آشپزخانه مجهز و ديگر امكانات رفاهي مي باشد.

 اين بقعه داراي گنبدي بزرگ از استيل طلايی رنگ و ضريحي فلزي و با آب طلا و شعر هاي مذهبي در كنار بالايي خود ساخته شده است. لازم به توضيح است زائر سراي زرآباد داراي امكانات گرمايشي شوفاژ و ديگر امكانات رفاهي بوده است و روستاي زرآباد به ميزان دو دانگ وقف اين بزرگوار مي باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها